Kia EV6: Elektrická střela s pohodlím

Kia EV6 2025

Všechny automobilky se v dnešní době snaží splnit ekologické limity různými způsoby. Převažuje ale cesta elektromobility, kdy jsou vozy více či méně elektrifikovány. Buď je ke spalovacímu agregátu přidán elektromotor nebo spalovací jednotka úplně zmizí. Elektromobily tak hrají v dnešní době prim i přes jejich vyšší cenu. Dnes se společně podíváme na vůz Kia EV6, který vstoupil na trh v roce 2021. Od začátku do své modernizace v říjnu 2024 si model EV6 pořídilo přibližně 210 000 zákazníků z celého světa. A právě modernizovaná varianta se dostala do našeho testu. V rámci seznámení si řekneme jaký je interiér, jak se nám s vozem jezdilo, jaké jsou elektromotory a samozřejmě se podíváme na to nejpalčivější, tj. dojezd.

Interiér praktický a bohatý

Futuristickému interiéru dominuje velký panel složený ze dvou obrazovek. Jedna slouží pro infotainment a druhá pro zobrazování informací řidiče. Obě obrazovky mají shodnou velikost 12,3“. Zaujme také středová konzole nad středovým tunelem, která končí před ovládáním klimatizace. Na konci pak našel své místo otočný ovladač pro jízdu vpřed, zpátečku nebo neutrál. Pod tímto prvkem najdeme další úložný prostor.

Sedačky jsou pohodlné, vyhřívané a prostorné. Stejně tak je hodně prostoru okolo, nebudete se tak cítit stísněně. Tomu napomáhá i zmíněná konzole, neboť pod ní je další místo, který opticky přidává další prostor. Na zadních sedadlech se posádka rozhodně uskromňovat nemusí. Místa před koleny dostatek, více než 5 cm při ideálním nastavení přední sedačky. A kupodivu i nad hlavou pár centimetrů místa zůstává.

K ovládání klimatizace a infotainmentu slouží další dotykový panel umístěný pod výdechy klimatizace. Tento systém jsme viděli už Kie Sorento, kde ale fungoval zvláštně, přepínal se vždy zpět a klimatizace fungovala dost nerovnoměrně. Zde ale vše šlapalo jak hodinky, displej držel na poslední zvolené funkci a měnil se zpět až po našem zásahu. Bylo trochu složitější nahmátnout správné místo, v tomto ohledu jsou fyzická tlačítka lepší, nicméně není alespoň potřeba hledat nastavení hluboko v infotainmentu.

Zpracování interiéru je kvalitní, přístrojovou desku sice tvoří tvrdé plasty, nepůsobí ale nijak lacině. Měkčená místa jsou samozřejmě tam, kde si cestující pokládají loket, tedy na opěradle na dveřích a středové opěrce

Prostor vpředu i vzadu

Prostoru na uložení zavazadel a drobností je po celém automobilu mnoho. Navíc díky unikátní středové konzoli vpředu, vznikl ještě prostor pod ní. Pojďme ale postupně. V základu slouží pro uložení věcí v zadní části vozidla 520 litrů. Hodnota je poměrně vysoká, nicméně díky postupně se snižující se střeše je na výšku v kufru méně prostoru. Nákladová hrana je na úrovni podlahy, takže není pak potřeba nic zvedat ze zavazadlového prostoru při vyndávání. Po jednoduchém sklopení zadních sedadel (stačí zatáhnout za páčky v kufru) se objem zvýší na 1 290 litrů a vytvoří se skoro rovná plocha.

Je třeba dodat, že pro uchycení tašek zde nenajdete žádné háčky nebo něco podobného. Pouze jsou v rozích umístěna očka pro síť. Za opěrkou na zadních sedadlech je průraz do kufru, aby bylo možné převážet dlouhé předměty. Cestující vzadu mají možnost ploché drobnosti umístit do kapes na zádech předních sedadel. Menší lahve nebo další vybavení lze umístit do osvětleného prostoru ve dveřích. Kelímky pak našly své místo v zadní loketní opěrce.

Výdechy ventilace pro zadní sedačky se nachází ve sloupku, nikoliv na konci středového tunelu, jak je to v dnešní době běžně zvykem. Cestující vpředu mají pro nápoje k dispozici klasicky prostor ve dveřích a na kelímky nebo plechovky ve středové konzoli mezi sedadly. Hned vedle si své místo našla bezdrátová nabíječka mobilních telefonů podporující standard Qi. A pokud se podíváme na odkládání jiných věcí než nápojů, pak můžeme využít prostor pod konzolí nebo klasicky kastlík před spolujezdcem.

A protože Kia EV6 má v našem případě elektromotor umístěn na zadní nápravě a nepotřebuje pro pohonnou jednotku tolik místa, je vpředu pod kapotou další úložný prostor o velikosti 52 litrů. U čtyřkolky je objem menší, k dispozici je pouhých 20 litrů, neboť ta má elektromotor i na přední nápravě. Sem lze dát třeba nabíječku, pokud ji nemáte ukrytou pod podlahou vzadu.

Díky moderní 800 V architektuře může Kia EV6 dobíjet rychlostí až 258 kW, samozřejmě v závislosti na rychlosti nabíječky. Pokud tak využijete stejnou nebo vyšší rychlost, můžete dobít kapacitu z 10 na 80% za 18 minut. V našem případě jsme na 360 kW nabíječce dosáhli výkonu přibližně 210 kW. Během krátkého rychlého nákupu jsme získali dojezd cca 500 kilometrů.

Značky, značky a zase ty značky

Jak jsme zmínili výše, srdcem celého infotainmentu, je 12,3“ velká dotyková obrazovka vybavená GPS navigací a propojená s jednotlivými aspekty vozu. Klimatizace má vlastní panel umístěný pod výdechy vzduchu. Nabídka infotainmentu a další prvky zábavního systému lze spustit právě z multifunkčního panelu, který přepíná mezi klimatizací o ovládáním. Odtud lze spustit navigace, základní nabídka, přeskakovat hudba nebo přepínat mezi zdroji audia. Ovládání bylo jednoduché, chod plynulý. Navigace se pohybovala trochu pomaleji, ale nejednalo se o nic, co by bylo nějak obtěžující.

Propojování mobilního zařízení s vozidlem probíhá skrze Bluetooth. Propojení proběhlo bez jakýchkoliv problémů. Stejně tak se bez problémů aktivovalo Android Auto skrze bezdrátový přenos. Bezdrátová nabíječka umístěná na konzoli mezi sedadly, nabíjí výkonem až 15W, samozřejmě v závislosti na možnostech zařízení. Ač se nám u některých vozů stávalo, že vypadával signál DAB některých rádií, zde žádný problém nenastal, anténa je tudíž silná.

Pokud mobilní zařízení nepodporuje bezdrátové Android Auto nebo Apple CarPlay, je k dispozici drátové spojení vozidla skrze USB-C konektor. Druhý je pak pouze nabíjecí. Pod konzolí jsou ještě dvě krytky, které ukrývají další porty pro nabíjení. Pod jednou krytkou je opět USB-C, pod druhou pak 12V zásuvka. A aby energii mohli získávat i cestující vzadu, mohou si připojit mobilní telefony nebo jiná elektrická zařízení do dvou USB-C konektorů, které se netradičně nachází na opěradlech předních sedaček (na každé sedačce jeden port).

Výborné ozvučení dokreslovalo celkovou kvalitu vozidla. Pokud někomu nevyhovuje nastavení zvukového projevu, lze změnit charakteristiku pomocí ekvalizéru.

V základu je vůz vybaven sledováním dopravních značek. Tento systém by vám měl zobrazit aktuální maximální povolenou rychlost. A pokud ji překročíte, měl by zahlásit její překročení. Ve finále na některých místech systém zobrazoval chybné údaje, kdy rychlost vyčetl z mapových podkladů, které nemusí být vždy aktuální, případně zahlédl značku, která byla ve vedlejší ulici. Tento problém je ale obdobný napříč automobilkami, nejedná se tudíž o nic nezvyklého.

Pohonná jednotka

Kia EV6 nabízí svým zákazníkům dvě kapacity akumulátoru a tři výkonnostní stupně. První variantou je standardní dojezd s výkonem 125 kW (170 koní) a teoretickým dojezdem až 428 km. Další dvě verze už mají společnou kapacitu baterie tj. 84 kWh. Rozdíl je hlavně v pohonu. Zadokolka s prodlouženým dojezdem nabízí výkon 168 kW (229 koní). Točivý moment je stejně jako v předchozím případě 350 Nm. Nejsilnější je čtyřkolka, která disponuje dvěma elektromotory (na každé nápravě jeden), poskytující výkon 239 kW (325 koní) při maximálním točivém momentu 605 Nm. V případě delšího dojezdu překoná model EV6 až 582, resp. až 546 km.

Díky 800V architektuře lze dobít akumulátor ve všech případech z 10% na 80% za 18 minut (na nabíječce o výkonu 350 kW). To stačí k tomu, abyste si skočili mezitím na nákup nebo na kávu a po návratu máte dojezd přibližně 340 km. My jsme na 350 kW nabíječce dosáhli nabíjecího výkonu okolo 211 kW. Rychlost nabíjení pak spadla přibližně na 190 kW. Po návratu z nákupu nám kapacita stoupla z 20 na 80%.

O pohon se v našem případě staral elektromotor s prodlouženým dojezdem, tedy zmíněná zadokolka. Maximální rychlost dosahuje hodnoty 186 km/h. Spotřeba elektřiny se pohybuje v kombinovaném režimu přibližně na hodnotě 16 kWh. U čtyřkolky je spotřeba vyšší, tam výrobce udává hodnotu 17 kWh.

Jízda se skvělým podvozkem a s mohutným rozjezdem

Kia EV6 se umí převtělit do rodinného vozidla, které vás v poklidu dostane z místa A do místa B. Ale umí se i předvést a pořádně vás zatlačí do sedačky při mohutné akceleraci. Tady využije výhody elektromotoru, který akceleruje v maximální hodnotě už z nulové rychlosti. Jedete na dálnici nebo na silnici a potřebujete někoho předjet? Stačí šlápnout na plynový pedál a Kia EV6 vystřelí vpřed. Jízda s ní je velmi zábavná a návyková. Pokud ale chcete jet klidně a užívat si jízdu krajinou, i to évéšestka umí.

Jak už bylo zmíněno, Kia EV6 využívá svého elektrického potenciálu při rozjezdech, kdy sešlápnutí plynového pedálu znamená hodně silnou odezvu. Naopak ke zkrocení tohoto dvoutunového vozítka můžete využít pádla pod volantem, díky kterým rekuperuje energie zpět do akumulátoru a zároveň vůz zpomaluje. Při správném používání a předvídání lze vůz zastavit pouze za použití pádel. Sílu rekuperace lze nastavit od nuly, kdy vůz plachtí až do úplného zastavování.

Díky skvělému podvozku nejsou slyšet žádné přehnané rány, většinu nerovností cítíte pouze lehce a přes retardéry skočí Kia EV6 měkčeji, než jsme očekávali. V zatáčkách se nijak EV6 extrémně nenakláněla a i přes svou vyšší hmotnost držela dobře. Hluk v kabině je minimální, což je další výhoda elektromotoru. Slyšet je pouze aerodynamický hluk a samozřejmě pneumatiky, které v našem případě měly zimní vzorek.

Jednotlivé jízdní režimy měnily vlastnosti vozu. Pokud víte, že nikam nepospícháte, stačí zvolit Eco a reakce plynového pedálu se změkčí, čímž se sníží akcelerace. Protikladem je režim sport, kde i maličké polechtání plynu znamená vystřelení kupředu.

Během našeho testu jsme ujeli více než 460 kilometrů, přičemž cesty byly rozloženy mezi město (40 %), běžné komunikace 40% a dálnici (20%). Během celého týdne si Kia EV6 v průměru o 16,2 kWh na 100 kilometrů. Na dálnici spotřeba výrazně stoupá, přibližně k 24 kWh. Naopak ve městě se dá dostat i na mnohem nižší, než průměrnou spotřebu. Celková spotřeba je samozřejmě ovlivněna počtem cestujících a povětrnostními podmínkami. V našem případě se spotřeba zvyšovala obutím, tudíž se lze dostat i na nižší čísla. Při naší jízdě by nebyl problém se dostat i na 520 kilometrů dojezdu.

A na závěr ještě dodáme, že v rámci jízdy jsme se rozhodně neloudali. Vždy jsme využívali maximální povolenou rychlost, samozřejmě s přihlédnutím k aktuálnímu provozu. Klimatizace samozřejmě byla také po celou dobu zapnutá. Pokud se během jízdy využívají pádla pod volantem, dá se poměrně dost energie ušetřit.

Shrnutí: EV6 super, ale ta cena…

Závěrem ještě nahlédneme do ceníku. V nabídce jsou tři varianty výbavy a tři výkonové stupně v kombinaci s různým dojezdem. Základní výbava Air je poměrně bohatá, nabízí LED světlomety, 19“ litá kola, dvouzónovou klimu, adaptabilní tempomat nebo přední a zadní parkovací senzory. V nabídce je standardní dojezd (63 kWh) s pohonem zadních kol a výkonem 125 kW (170 koní). Prodloužený dojezd (84 kWh) je v tomto případě spojen s pohonem všech kolo a výkonem 239 kW (325 koní). Cena startuje na částce 1 169 980 Kč.

Další výbavy už mají shodně pouze prodloužený dojezd, který je vždy spojen s pohonem zadních kol (výkon 168 kW – 229 koní) nebo všech kol (výkon 239 kW – 325 koní). Námi testovaná varianta s výbavou Earth přidává vyhřívání sedadel a volantu, zásuvku na 230 V vč. zpětného nabíjení. Tady si připravte 1 354 980 Kč za pohon zadních kol. Nejlépe vybavená GT Line přináší vylepšené Dual LED přední světlomety, elektricky ovládané víko pátých dveří, relaxační sedadla, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo upravený exteriér GT-Line. Tady si v základu Kia řekne o 1 439 980 Kč. Za pohon všech kol, který je spojen s vyšším výkonem, si připlatíte ve všech případech 100 000 Kč.

My jsme s Kiou EV6 strávili týden a velmi jsme si na ní zvykli. Jízda s ní je návyková, rychle si zvyknete na pohodlí, výbavu a hlavně výkon motoru. Někomu nemusí sednou design vozu, který není rozhodně tuctový, nám se ale líbil. Opět musíme říct, zvykli jsme si na něj. Pokud využíváte vysokovýkonné nabíječky, odpadá dlouhé stání a čekání na dobití. Během jednoho nákupu s vypitím kávy získáte dojezd 400 kilometrů.

Opět jsme se setkali s problémy se sledováním značek, který i zde občas ukazoval nesmysly. Jinak jsme během celého testu popravdě nenarazili na moc důvodů, na co si stěžovat. Pro někoho může být EV šestka za vyšší cenu, ale za nás kvalita rozhodně odpovídá ceně a za své peníze získáte komplexní vůz s výbornou výbavou, skvělým výkonem a netradičním vzhledem.

Kia EV6
MotorSynchronní elektromotor s permanentními magnety
Pohon4×2
Maximální výkon/otáčky (kW)168
Maximální točivý moment/otáčky (Nm/min-1)253/1 500 – 3 000
PalivoElektro
Maximální rychlost (km/h)186
Zrychlení 0–100 km/h (s)7,7
Spotřeba: Kombinovaná (kWh/100km)15,9
Kapacita akumulátoru (kWh)84
Rychlost nabíjení (kW)258
Provozní hmotnost (kg)1 975 – 2 065
Maximální hmotnost (kg)2 495
Délka (mm)4 695
Šířka (mm)1 880
Výška (mm)1 550
Rozvor (mm)2 900
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1 628/1 637
Světlá výška (mm)160
Velikost zavazadlového prostoru (l) – základní / zadní sedadla sklopená520/1 290
Cena vozu (Kč)1 405 000
Text: Jiří Hájek
Foto: Jiří Hájek, Martina Burdychová

Související články